I tillegg til hovedverktøykassen fra Forskningsrådet har SkatteFUNN noen egne designverktøy.
Navnetrekk
Navnetrekket skal brukes kun i svart eller hvit.
Minimum størrelse og frisone
Minimum størrelse for logoen er 1 cm på trykte flater, og 32 px digitale flater. Størrelser mindre enn dette vil påvirke logoens fremtoning og vi anbefaler derfor at det ikke brukes.
For å sikre optimal fremtoning av logo, er det viktig med luft og riktig avstand rundt logo. Vi kaller dette en frisone. Illustrasjonen viser anbefalt frisone for logo.
Logo sammen med Forskningsrådet sin logo
Når SkatteFUNN og Forskningsrådets logo skal brukes på samme flate, skal de plasseres med god avstand til hverandre. Forskningsrådet kan også plasseres i et dynamisk logofelt, enten i bunnen eller rotert 90° til høyre. Logoene skal være 1:1 samme størrelse.
Temabilde
Det er utviklet et eget temabilde til SkatteFUNN. Det skal brukes forskjellige utsnitt av temabildet, for å skape variasjon i utrykket.
Digitale annonser
Det er utviklet annonsemaler for digitale flater. De overordnete grepene som er brukt i malverket knytter disse tett til merkevaren med små, effektive grep. Malene er utviklet for et utvalg ofte brukte formater, men skal også fungere som utgangspunkt for eventuelle andre formatbehov fremover.
Nyhetsbrev toppbanner
Det er utarbeidet to alternativer av toppbanner for nyhetsbrevene til SkatteFUNN: Med og uten logoen til Forskningsrådet.